Moet je een opleiding afgerond hebben om mee te doen?

Nee, dit is niet verplicht. Het heeft de voorkeur dat je een middelbare school hebt afgerond.

Voor welke leeftijd is de school bedoeld?

De doelgroep voor de school is 18-25 jaar. Als je tijdens het schooljaar 18 wordt dan is het bespreekbaar.

Wat gebeurt er als je halverwege het jaar door omstandigheden moet stoppen?

Dit ligt helemaal aan de situatie. We gaan hier met elkaar over in gesprek.

Mag je in termijnen betalen?

Ja, dit is mogelijk. Je kunt in 5 termijnen tijdens het jaar betalen.

Hoeveel boeken moet je lezen?

Je leest tijdens het jaar zo’n 10 boeken, die de lessen van dat blok ondersteunen.

Hoe zit het met vervoer? kun je opgehaald worden van het station?

Wij kunnen helaas geen vervoer voor je regelen. Wel zien we elk jaar dat de studenten hier met elkaar oplossingen voor vinden. Zo blijkt dit altijd goed geregeld te worden!

Mag je je telefoon aan in de school?

Tijdens de lessen gaat je telefoon niet mee. De rest van de tijd kun je die wel gewoon gebruiken.

Heb je ook tijd voor jezelf?

In de avonduren en tussendoor heb je regelmatig tijd voor jezelf.

Wat doen jullie aan sport?

Wekelijks wordt er ruimte in het programma gemaakt voor sport.

Van wanneer tot wanneer loopt het schooljaar?

Het schooljaar loopt van de 2e week van september tot en met de laatste woensdag van juni. Let op! In de zomervakantie werken we nog wel een hele week mee op camping de Betteld met de Royal Adventure en Mega Kids programma’s van Royal Mission. Dit is tevens een mooie reünie voor alle studenten.

Zijn er ook schoolvakanties?

Ja, de reguliere schoolvakanties van de regio Noord worden aangehouden.

Krijg je een stagevergoeding tijdens de stages?

Nee.

Moet je zelf eten inkopen en klaarmaken?

Ja, dit wordt geregeld in teams die de inkopen doen, het eten klaarmaken en corvee doen. Deze teams rouleren. De boodschappen worden betaald door de school.

Staat je vraag er niet tussen?

Heb jij nog een vraag die hier niet bij staat, maar waarvan je denkt dat meer mensen hem zullen hebben? Neem dan contact met ons op.