Cultuur

Cultuur van het Koninkrijk van God

Onderdompelen

Als student op de Fulltime School van Royal Mission dompelen we je onder in een ‘andere’ cultuur. De cultuur van deze wereld omringt en beïnvloed ons allemaal dagelijks. Daarom maken wij je  graag bekend maken met de cultuur van het Koninkrijk van God. Een cultuur die vaak haaks staat op de gewoonten die je in het dagelijks leven tegenkomt. De koninklijke principes van de Bergrede zijn niet voor niets uitdagend. Je komt als het ware een ander land binnen. Een land dat dwars door de rest van de wereld heenloopt.

Koninkrijkscultuur

Het je eigen maken van die koninkrijkscultuur heeft flinke gevolgen voor de keuzes die je maakt.  Hoe je naar jezelf kijkt, hoe je je beweegt in de groep, hoe je gasten ontvangt, met welke houding je praktische klussen doet, hoe je God bij dingen van alledag betrekt enzovoort. Een prachtige en pittige uitdaging om hierin te bewegen en te leren. Niet voor niets wordt dit jaar als ‘levensveranderend’ beschreven.

De cultuur in Gods Koninkrijk is vaak tegengesteld aan de cultuur van de wereld om ons heen