Leven en leren op één prachtige locatie

Tijdens het schooljaar woon je in het gebouw van Royal Mission in Drachten. In dit gebouw vinden ook de meeste lessen en andere programma-onderdelen plaats.

Het gebouw

Sinds 2013 heeft Royal Mission School de beschikking over een gebouw wat aan alle dromen voldoet. Er zijn kantoren waar de vaste medewerkers en vrijwilligers van Royal Mission werken. Er is een zaal waar bijeenkomsten gehouden kunnen worden en een gebedsruimte. Maar bovenal was hier ook de mogelijkheid om studenten te huisvesten!

Het gebouw beschikt over 8 slaapkamers die elk zijn ingericht met 2 stapelbedden met goede matrassen. Per 2 slaapkamers is er beschikking over 3 douchecabines en een toilet.

Ook is er een grote woonkamer met banken, tafels en stoelen. Tenslotte is er een volledig uitgeruste keuken om alle maaltijden klaar te maken, en alles weer op te kunnen ruimen.

We zien elk jaar weer hoe de medewerkers van de kantoren en de studenten van elkaars aanwezigheid en gezelschap genieten. Wonen in het gebouw van de gaafste Christelijk beweging in Nederland. Wie wil dat nou niet?

Drachten

Drachten is een plaats met zo’n 45.000 inwoners in de Friese gemeente Smallingerland. Drachten heeft een sterke regiofunctie en beschikt daardoor over veel faciliteiten. In het noorden van het land zijn we de enige fulltime Bijbelschool.

Voordat mensen aan de school beginnen denken ze wel eens dat Drachten voor hen ver weg is. Gelukkig valt dit erg mee en is het tijdens het jaar voor niemand meer een probleem. Zelfs studenten uit België vinden al snel hun weg. Als je aan de andere kant van Nederland woont scheelt het natuurlijk dat je elke week maar één keer heen, en één keer terug hoeft.

Drachten is met het openbaar vervoer goed bereikbaar. Bovendien ligt Drachten aan de A7 waardoor je relatief snel op locatie kunt zijn. Ieder jaar komen studenten uit het hele land. Dankzij carpool groepen worden vriendschappen voor het leven gemaakt.

Overigens  gebeuren er in het noorden van het land bijzondere dingen als het gaat om kerkontwikkeling in traditionele kerken.

Het is geweldig om als student te leven in het gebouw van een Christelijke beweging als Royal Mission.