Dienen

De projecten

De projecten tijdens Dienen dit jaar dagen je uit vrucht te dragen maar ook om meer te leren over jezelf. Ontdek al doende waar jouw gaven en talenten liggen. Leer door deze werkervaring competenties ontwikkelen. Denk aan aanpassingsvermogen, verantwoordelijkheid dragen, plannen, organiseren, dienen, doorzettingsvermogen, leiderschap, inzet reflecteren en discipline.

Binnen kerken en kerkelijke organisaties

Via het netwerk van Royal Mission krijg je de kans om in de keuken te kijken van een kerk (denominatie) die jouw interesse wekt. Daarnaast ontdek je al doende hoe je jouw plaatselijke kerk zou kunnen dienen. Maar we gaan ook met elkaar een week naar een klooster om daar te leren van de monniken en te ontdekken wat stilte voor je relatie met God kan betekenen.

De kerk is de hoop voor de wereld!

Zending over grenzen

Zending en dienen gaat over het Koninkrijk van God dat zichtbaar wordt in de wereld. Dat gaat over landsgrenzen heen via de zendingsreizen in bijvoorbeeld Afrika of Zuid-Amerika. Met een groep  medestudenten beleef je een paar levensveranderende weken door te dienen in kerken, ziekenhuizen, kindertehuizen en vele andere avontuurlijke plekken waar je mag uitdelen en ontvangen.

Zending dichtbij

Op veel verschillende manieren leer je het Koninkrijk van God te brengen bij mensen in je (directe) omgeving. Je gaat bijvoorbeeld praktisch aan de slag bij mensen thuis via Stichting Present. Maar ook doe je mee aan allerlei straatacties in diversere grote steden in Nederland. Daarnaast zijn we als school natuurlijk ook fysiek onderdeel van een omgeving. We stellen ons dienstbaar op en zijn beschikbaar voor deze omgeving. De school staat in een woonwijk, waardoor je regelmatig de kans krijgt de mensen die in de buurt wonen te dienen.

Binnen Royal Mission

Ook in de Royal Mission organisatie zelf worden de kansen benut om jou praktisch te vormen. Je gaat bijvoorbeeld meelopen met één van de sprekers van Royal Mission, meewerken met inspiratiedagen of diverse conferenties of je assisteert bij de school voor leiders. Kortom: bruikbare ervaring opdoen en zelf geïnspireerd raken.

Uitdaging

We vinden het belangrijk dat de lessen niet alleen bestaan uit het aanhoren van theorie, maar we dagen je juist uit om principes te gaan oefenen en te beleven. We bezoeken daarom regelmatig verschillende locaties, bijzondere mensen en speciale evenementen.

Ook doe je verschillende korte stages en ga je natuurlijk op reis naar het buitenland.